ATILLA REFORMÁCIÓ
Atilla FényMag, Temes megye(r), Nagyszentmiklós |
„Az 1600-as lécfalvi országgyűlés végzésében találkozunk
először hivatalosan unitárius elnevezésünkkel. A névmagyarázatot úgy
magyarázták, hogy az a latin „egy” /unus-una-unum/ vagy az „unitas” egységet
jelentő szavakból képezték ki. Elgondolkoztat az, hogy a legelső országgyűlési
végzésben, hol a felekezetek név szerint fel vannak sorolva, „ragosítva”,
unitárius elnevezésünket nem találjuk. Az 1595-ös végzés szövege ez: „A recepta religiok tudniillik catholica
sine romana, lutherana, calvinistica et ARIANA libere mindenütt megtartassék.”
A lécfalvi unitárius elnevezés ellenére, tovább is ARIANUSOKNAK neveztek. Bethlen Gábor fejedelem „a vallásszabadság
leghívebb őrizője” így vallott: „Ha tehetném, először az ARIANUSOKAT írtanám ki
országomból”. A Magyarországon terjedő unitárizmusról a nemrég megkerült német
nyelvű TÜRHENKRIEGE 1574-1577 Acta-ban az unitarizmus terjedéséről így
fogalmaz: „Disputation…zwischen Christen und Arrianern”, azaz „A keresztények
és ÁRIÁNUSOK közti vitáról”; különösen a nagyharsányi hitvita utáni
eseményekkel kapcsolatban van az említés téve az Acta-ban.(Unitárius Élet 2003.
november-decemberi szám 20-21.o.) Napjainkban is hallottam áriánusoknak nevezni
az unitáriusokat.
Az antitrinitárius elnevezés nem talál ránk, mert mi nem tagadunk, hanem állítunk: Isten egységét. Ami elgondolkoztatásra késztet nevünk szóhasználatában, az, hogy a latin „egy” szó mellé hogy került az ÁRIUS-ÁRIÁNUS „ragadvány”? A mai felekezeteket nem hitük tartalmi lényege szerint nevezték meg, hanem a „kútfő” szerint: római, lutheri, kálvini. Ha ez így valóságos, akkor az „árius” rag is az eredetre utal, vagyis Áriusra, aki Jézus istenségével ellentétben Isten egységét vallotta. Az elnevezés így, hogy „unit+áriánus” elgondolkoztat azon és töprengésre késztetett, hogy az „egy”=unithoz való „árius” szóösszevonás a megnevezésünkben arra mutat, hogy az 1595-ös országgyűlési határozat, a bethlengábori megnevezés, a német nyelvű Türkenkriege 1574-1577 Acta - és még ki tartja számon hányszor - párosításában, az eretneknek és kiátkozottnak nyilvánított áriánusokhoz és így Áriushoz vezethet vissza (UNIT+ÁRIUS). A kor vallási felfogását figyelembe véve, nem indokolatlanul. Abból az alapigazságból indulok ki, hogy a múltban megtörténteket manipulálták: az események megírását szelektíven írták meg, kihagytak, elferdítettek, kiködösítettek, a hovatartozás nézetéből írták meg, akik írni tudtak és írtak. Ennek egyik nemzetközileg elismert igazolása és bizonysága a nemrég megjelent és több kiadást ért - magyar nyelvre is lefordított - Heribert Illig: Kitalált középkor című könyve (Alprint Kiadó 2002), mely a történelemből elveszett 300 év valódiságát bizonyítja, tudtommal eddig megcáfolatlanul. Ezek után szerintem is ideje lenne szembenézni múltunkkal, akár nemzeti-nemzetiségi, akár egyházi, vagy a minket is érintő témában felvetett áriánizmussal-Áriusal.
Az arianizmus a Jézus utáni kereszténységhez tartotó egyik
ágazat. A Márk evangéliuma 12,28-32 olvasatában Jézus röviden megfogalmazta
teológiáját: csak egy Isten van, jelmondatunk szerint: Egy az Isten! Ezt az
írástudó is hangsúlyosan elismerte. Ugyanott megfogalmazta erkölcstanát a
szeretet kettős parancsolatában. Ez a jézusi kereszténység szigorú alapja! Az
áriánizmus hatására fényt vet Toursi Gergely frank történetíró püspök írása is,
ki elfogult egyházias felfogással és barbár latinsággal 591 körül ezt jegyezte
fel művében: „…harcolni kell a hitetlenek ellen, kivált az áriánusok ellen, kik
templomokat foglaltak el.” Tehát az áriánusokat is POGÁNYNAK [jelentése] nevezték! Kiemeli
könyvében személyes hitvitáját a spanyolországi áriánus követtel. Hogy meddig
tartott és milyen volt a római katolikus egyháznak az áriánusok elleni harca,
azt nem lehet tudni, mert Heribert Illig: Kitalált középkor című könyvében
foglaltak is azt bizonyítják, hogy sok mindent elsülyesztett az uralkodó
egyház, maszkírozta a történelmet. Tény az, hogy Nyugat-Európa nagyhatalmai
katolikus vallásukat az áriánusok örökségeként kapták. Hogy milyen fontos volt
az áriánusok megtérítése, az még ezer év után is, 1461-86 között II.Pius és
II.Pál pápák megerősítették és kitüntették XI.Lajos francia királyt a „rex
christianismus”, legkeresztényibb király és a francia népet „az egyház
elsőszülött leánya” címmel, visszaemlékezve és visszautalva arra, hogy Chlodvig
germán király volt az áriánizmusból megtérő első király 3000 harcosával.
Szóhagyomány van arról is, hogy az ősmagyarok, sőt Erdélyi
Gyula is ismerte kapcsolatai révén az áriánizmus valamilyen ágát. Az 1595-ös
gyulafehérvári végzés, Bethlen Gábor elnevezésében az áriánus megnevezést nem
tartom véletlen szerűnek, talán az unit-árius elnevezésben is lehet valami
visszautalás, amit őseink kerültek, mivel kiátkozott, tiltott pogány vallásnak
nyilvánítottak. Ha töprengéseim és sejtéseim helyesek, akkor a mi unitárius
hitünk Jézus után az áriánizmusban maradt meg 325-ből. ÉN VÁLLALOM!” - Simén
Domokos ny.lelkész, Marosvásárhely, 2004. március 25.
Visszavezetve az I. Egyetemes [Nikaiai/Nicaeai] Zsinathoz (325)!
Révai Péter koronaőr szerint is Atilla jelen volt a Szent
Koronán, ahol Dukasz Mihály helyett a Szűzanya volt akkor még látható. Alatta
pedig Atilla és Buda képe szerepelt. Atilla keresztény császárként is szerepel.
A két világháború között pedig volt olyan unitárius folyóirat, amelyet ki is
nyomtattak, s amelyben az szerepelt, hogy „ATILLA A MI EGYETLEN SZENTÜNK.” Az
unitáriusok az ősvallás folytatóiként határozzák meg magukat. Ez hivatalos
vélemény volt részükről a két világháború között, s ennek az egyháznak egyetlen
szentje volt, Atilla. „Omnes Siculi qui primum erant populi Athyle regis”
mondják a krónikák: „Az összes székelyek, akik megelőzőleg Atilla király népe
voltak” Az ,,Ária” = Hun-t jelent itt; a [2. században] Arius que qui Arios más formájáról ír ennek; Darius que qui Unos vagy Darius que qui Hunnos. A Nagy Sándor utazásai [4. század] is; Darius que qui Hunnos or Arius que qui Arios vagy Arius que qui Hunnos vagyis a Hunok az Árják.
NINCS ÓSZÖVETSÉG [zsidóság könyve] CSAK EVANGÉLIUM!
Kr. u. 382-ben, amikor I. Theodosius császár a
kereszténységet kizárólagos államvallássá tette, a római zsinattal a
kanonizáció folyamata is kezdetét vette. [A kánon az Istentől kinyilatkoztatott
hiteles szövegek együttesét jelenti, magát a kifejezést először Nagy Szent
Anasztász püspök használta, 350 körül.] A 414-es karthágói zsinattal lezárt
kanonizációs folyamat eredményeként négy evangéliumot, a Mátétól, Lukácstól,
Márktól és Jánostól való Szentírást fogadták el EGYEDÜLI KINYILATKOZTATÁSKÉNT.
A többi nem hitelesnek minősített írás sorsa jobb esetben a feledés, rosszabb
esetben pedig a megsemmisülés lett.
- - Ignatius, aki az antiochiai gyülekezet pásztora volt, Kr.u.115 körül már az Evangéliumról beszél, amelynek 4 része van!
- - Ireneus, Lyon püspöke Kr.u. 180-ban azt állítja, hogy a keresztény egyház 4 oszlopon, a 4 evangéliumon áll!
- - Tacianus: „Az ószövetségi etika nem egyeztethető a Krisztusi tanítások etikájával.”
- - Marcion: „Nem igaz hogy a Krisztusi tanítás ószövetségi alapokon nyugszik.”
Turul NemzetsÉg: „A nemzetség, melybe Isten rendelt, földi életed vára, otthona. Hozzá láncol az Igazság. Ha eltéped e láncot, olybá leszel, mint a hulló falevél, melyet a szelek visznek magukkal s egyszer elvész valahol a feledés sarában... ...Maradjatok meg nemzetségetek erős hajtásának, mert kőtelességetek az Igazság tanítása - az én földi munkám folytatása.” - Jézus Evangéliuma [apokrif, gnosztikus]
Etel tételek:
- Tamás [iker] Apostol
- Edessa [UrFa] Keresztény KözÖssÉge
- Kaukázusi Albán-Udin Egyház
- Atilla Kán(on) VETO
- HungÁria [Magyarország] Alapítása
- A MAGURA Védőszentje
- Aranytükör Törvény
„Isten kegyelméből... Isten ostora.” - Nepos Magni Nemroth
Szapolyai Unit-Arian Altinok/Atila/Zoltan /Ajtony stb
VálaszTörlésTargitaos
https://szkitia.blog.hu/2020/06/17/kitalalt_kozepkor_vagy_vilagkor_matatasok_folytatas_688
ARTHUR= ÁR…TÉRI…ÚRalkodó = ATTILA!!!
VálaszTörlésÜZENEM A HÍRHEDT ÉS BELTERJES SZABADKŐMŰVES PÁHOLY (MTA) MAGYARTALAN NYELVÉSZ és/vagy HAMIS-TÖRTÉNÉSZ „AKADÉMIKUSAINAK”, HOGY ARTHUR=ARTÚR FÉLREÉRTHETETLENÜL A LEG ŐSIBB MAGYAR NEVEK EGYIKE MIND A MAI NAPIG!!!
Arthur király legendája sem szól másról, mint a HUNOK ISTEN-KIRÁLYÁRÓL: ATTILÁRÓL!!!
A rothadó nyugat lelketlen és anyagias világának meg kellett teremteni az égi eredetű kapcsot, hogy egységbe kovácsolhassák Anglia kóborló "keltáit=keletieit" ezért aztán egy az egyben lenyúlták és kisajátították maguknak ATTILA ISTENKIRÁLYUNK ÉGI EREDETÉT és az Ő ISTENTŐL KAPOTT KARDJÁNAK ÜDVTÖRTÉNETÉT…- immáron ARTHUR = ÁR TÉRI ÚR- nak nevezve az E VILÁGUNK KÖZEPÉN a KÁRPÁT MEDENCÉBEN (KÖR APA (M)EDEN KERTJÉBEN!!!) URALKODÓ KÖR ISTEN-FIT!!!
Mivel isteni ÉGI=IGEi NAP=NÉPünk mindig is ÁRTÉRI GAZDÁLKODÁST és TÉR RENDEZÉST folytatott a földalatti és földfelszíni folyamok energiáinak felhasználásával (a gázok nyomásának (BÁR!) SZABÁLYOZÁSÁVAL): BARBÁRként a MÁGIA, mint földanyai MAGERŐ SEGÍTSÉGÉVEL!!! - a NÉV IS ÖN MAG(j)áért BESZÉLŐ vagyis BESZÉDES NÉV!!!
Ilyetén Arthur nem csupán ARTÚR = TÚRI ÚR hanem MAGja az ÁR TÉRI ÚRalkodó vagyis ATTILA ISTENKIRÁLYUNK SZEMÉLYESEN, akiről már részletesen beszámoltam ATTILA nevünk elemzésekor!
"Furcsamód" még Arthur Király legendájában is az maradt örökül, hogy a Kárpát-medencéből származott.
„Bizonyítékként” érdemes utánanézni Edward Burne-Jones Attila koránál jóval későbbi festményének, aminek azt a címet adta, hogy „Arthur király elszenderedése Avallonban” ahol is a király lábánál a MAGYAR SZENT KORONÁT ábrázolta (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_Sleep_of_Arthur_in_Avalon)!!! – létjogosultságot teremtve és MAGASZTOS „történelmet lopva” az ún. kereszténnyé alakuló Angoloknak, akik valójában HUN GÁLOK; - tehát éppen úgy TEST VÉR népeink örökösei és a MAGYAR SZENT KORONA FENNHATÓSÁGA ALÁ TARTOZNAK!
A félreértések elkerülése végett: MÉG NAPJAINKBAN IS!!!
Úgyhogy drága ARTHUR= ÁR…TÉRI…ÚRalkodó = ATTILA!!! - NEVED ÉLTETŐ FÉNYE RAGYOGJA BE TOVÁBBRA IS FÖLDI ÉLETEDET, HOGY ÉRTELMET LELJ és TUDD + AZ ISTENI IGAZSÁGOT!!!
Szerrel és tettel: PáLoS TReND